onsdag 25 april 2012

Pottermore

Hej alla!

Igår blev jag medlem på Pottermore och Anna ville att jag skulle blogga om det :)
Pottermore är en hemsida för Harry Potter-fans skapad av J.K. Rowling. 
Det första man gör är att man blir medlem och då får man se ifall man är "magisk" eller inte. Sedan får man gå igenom varje kapitel i första boken, resten av böckerna har inte släppts än. 
Under färden samlar man saker man hittar och man får läsa om saker man kan klicka på. Man får besöka Gringotts och Diagon Alley. Man får göra allt som händer i boken. 
Man blir även med i ett elevhem och själv blev jag med i Ravenclaw och där får man samla "House Points" genom att klara av äventyren och lära sig trolldom och lära sig att brygga potions. 

Så ifall ni gillade Harry Potter-böcker och filmerna tycker jag att ni ska bli medlem på sidan. 

Jag heter SeekerNight3442 och Sofie heter WolfPixie13387.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar